středa 8. ledna 2014

Kam směřují akcie Cirrus Logic v roce 2014?

     Akcie společnosti Cirrus Logic (Nasdaq: CRUS), která vyvíjí a nechává si vyrábět vysoce přesné integrované obvody – A/D převodníky, kodeky, zesilovače apod. – tedy hlavně audioprodukty, se v současné době potýkají s nemilostí trhu a zejména na podzim loňského roku zažily prudký propad hodnoty, a to bez ohledu na zveřejněné kvartální výsledky, které byly výrazně lepší než předpoklady analytiků a trhu.
      Proč akcie společnosti, která je bez dluhů, jejíž P/E se v současných cenových hladinách pohybuje v rozmezí 8 – 9, a která v roce 2012 ohlásila buyback program, během kterého odkoupila do září 2013 3,6 milionu akcií za průměrných 27,34 $, nerostou a nepodílely se na nedávném rally na akciových trzích a nenásledovaly ani akcie Applu, na jejichž vývoj byly vázány? Co trhu vadí?
        Byť to společnost Cirrus Logic nikde neuvádí, má se všeobecně za to, že jejich nevětším zákazníkem je výrobce „iProduktů“ Apple. A právě závislost na tom, zda Apple umístí obvody Cirrus Logic do svých zařízení – iPadů a iPhonů, představuje hlavní riziko a největší slabinu společnosti Cirrus Logic. Přestože má celosvětově 2.500 zákazníků (Motorola, Sony, Ford, LG), jimž většinou přímo prodává své produkty, 80% příjmů proudí právě od Applu.
    CEO Jason P. Rhode se snaží o diverzifikaci a hledá nové oblasti zejména na poli energetických produktů – obvodů pro LED žárovky, ale i výsledky z tohoto sektoru byly pro trh zklamáním. Což dále přiživila skepse samotného šéfa, který navíc na podzim prodal podstatnou část svých akcií za 22,38 – 22,71 $.
      Z negativních událostí loňského podzimu pak už lze pouze jmenovat situaci, které se všichni investoři obávali. Když na podzim představil Apple nový iPad Air, nikdo v něm nemohl nalézt zesilovač od Cirrus Logic. Nakonec ukázalo, že slot zabral miniaturní zesilovač od konkurenční Maxim Integrated Products (MXIM). Pak bylo na řadě snižování cenových cílů a downgrade – naposledy od Oppenheimer na underperform rating.
            Proč koupit?
      Podle slov CFO Thurmana Case na konferenci Goldman Sachs' Growth Conference - dlouhodobá a stále pokračující spolupráce s „největším zákazníkem“.
      Ztráta jednoho soketu v jednom produktu nemusí nic znamenat pro budoucnost ani pro hospodářský výsledek. Kodek v iPadu Air zůstal.
      Akcie se obchodují poblíž ročního minima. (52 week 16,46 $ - 31,97 $)
      P/E 8 – 9, EPS 2,19, Cash Flow 2009-2013 růst o 47%, Revenue Growth 2009-2013 o 36%.
      Buyback program. Společnost nemá dluhy.
      Společnost založená roku 1984 vlastní přes 1000 patentů a má zaběhlou kulturu inovací.
      Fabless manufacturing – outsourcing výroby.
      Řada ocenění …nejlepší malá společnost, …nejlepší místo pro práci…
      Stále je kam růst – jak na poli Portable Audio – tak Energy.

            Proč prodat?
      Malá diverzifikace. Apple může dát přednost konkurenčním audio produktům – ztráta soketů bude pokračovat. Společnost nedokáže nahradit výpadek příjmů dodávkami jiným zákazníkům.
            Tlak na ceny produktů ze strany zákazníků.
            Velká konkurence.
            Nevyplácí dividendy.

http://www.youtube.com/watch?v=VYSxsSR28QU

Žádné komentáře:

Okomentovat